Propia

Du blir vad du mäter v2.0

Nyhet   •   Feb 11, 2014 08:25 CET

Responsen från deltagarna på vårt föregående frukostseminarium ”Du blir vad du mäter” var väldigt positiv och vi vill därför ge er som missade eventet i Norrköping möjligheten att komma till World Trade Center i Stockholm och lyssna på våra talare samt diskutera ämnet.

Hur hittar du rätt mätdata för dina processer och hur visualiserar du din mätning? På Propia arbetar vi med att vidareutveckla kunskapsområdet Analytics for Management som kan sägas motsvara data för beslutsfattande. Analytics for Management är ett metodstöd för att samla in och visualisera data och därmed möjliggöra för en korrekt analys så att rätt saker kan göras och i rätt ordning. Andreas Jonsson, konsult på Propia, kommer att berätta om pågående forskning och utveckling inom området Analytics for Management.

Därefter kommer QualiWare, som har en ledande position inom programvara för strategisk process- och verksamhetsutveckling, att berätta om hur mätdata kopplat till processtrukturen analyseras och tydligt visualiseras. Sammanhanget ger företagsledningen, genom fakta och kunskap om verksamheten, ett bättre underlag för beslutsfattande i syfte att öka sin konkurrenskraft.

Vi serverar frukost från klockan 08:00 och mellan 08.30 och 09.30 håller våra föreläsare sina presentationer. Därefter finns det tid att fortsätta diskussionen med föredragshållare och övriga deltagare.

Anmäl dig genom att följa länken och fylla i formuläret senast den 3:e mars. OBS! Begränsat antal platser.

Väl mött!