iCore Solutions AB

E-handelsintegration med iCore Solutions på Sail Racing International

Nyhet   •   Okt 05, 2012 08:00 CEST

Sail Racing International, som ingår i Sportmanship Group, har valt iCore Integration Suite för att integrera sin Jetshop-baserade webbshop och affärssystemet Microsoft Navision XAL. Webbshopen används idag i 26 länder.

Sail Racing International, som ingår i Sportmanship Group, är ett innovativt klädföretag med produkter för högpresterande segelsport. Produkterna säljs genom en webbshop som bygger på e-handelsplattformen Jetshop. För att vara effektiva och konkurrenskraftiga ville Sail Racing integrera webbshopen med affärssystemet Navision XAL och för detta valde man integrationsplattformen iCore Integration Suite.

För närvarande används webbshopen in 26 länder, men den drivs och underhålla av personalen på Sail Racings kontor i Billdal. Den är avsedd både för privatkunder och för säljagenter i de aktiva länderna.

Integrationslösningen kommer att integrera webbordrar och statusförändingar i kundvagnen på webben med det interna affärssystemet. Den kommer också att uppdatera produktdata, priser, valutor och lagersaldon.

Även andra företag i Sportmanship Group använder iCore Integration Suite som integrationsplattform.

Om Sail Racing International
Sail Racing är ett innovativt klädföretag med produkter för högpresterande segelsport. Produktionen omfattar sportkläder och fritidskläder för både män och kvinnor samt 50 KTS Race Edition – som är kläder utvecklade för höghastighetssegling. Sail Racing International är ett företag i Sportmanship Group.

Sportmanship Group grundades 1985 med affärsidén att sälja, makrnadsföra och distribuera starka, välkända varumärken av kvalitet. Sportmanship är en aktiv marknadsföringspartner och professionell leverantör med ett stort och genuint intresse av marknadsföringen av aktuella varumärken.

Gruppen omfattar Sportmanship AB, Sportmanship Marin AB, Sail Racing International AB, Berkeley Company AB, Storeship AB, Sportmanship Invest AB och Tradeship Distribution AB.