AKIRUM

EFFEKTIV ANDNING PÅ SPF TÖRES MEDLEMSMÖTE

Nyhet   •   Nov 28, 2011 08:16 CET

SPF Töres ordförande Sigrid Lundholm hälsade medlemmarna välkomna till mötet  i Hyttgården samt introducerade en liten musikstund med allsång.

Dagens inbjudna föreläsare var Christina Sandström, Akirum som höll ett föredrag på en timme om något livsviktigt. Ämnet var Lär dig andas effektivt för ett längre och friskare liv.

En föreläsning där Christina berättade om hur hon själv upptäckte att hon inte andades effektivt, hur hon kom i kontakt med Medveten Andning – om sina erfarenheter av andningsträning, vilka negativa effekter som finns med att inte andas effektivt och vilka de positiva effekterna är av effektiv andning.

Hon berättade att rätt andning har stor betydelse för hälsan och andningsövningar är ett av de effektivaste sätten att förbättra hälsan, öka prestationsförmågan, stabilisera psyket och hantera stress. Ju mer syre som kommer in till cellerna, desto mer energi skapas och cellerna blir friskare och mer motståndskraftiga.

Christina demonstrerade en grundläggande andningsövning liggande på golvet till åhörarnas förtjusning och åhörarna fick också prova på ett antal övningar. Christina avslutade med att ge åhörarna åtta viktiga skäl till att lära sig andas effektivt. Under hela föreläsningen antecknades det flitigt och kanske gick medlemmarna hemåt med ny kunskap som de skulle ha nytta av.

Efter föreläsningen bjöds på kaffe och lotterier innan det var dags att avsluta för dagen. Arrangör var SPF Norrskenet Töre.

Länk till bild på Mynewsdesk

Publicerat på Akirums företagsblogg