Shootitlive AB

Ekstra Bladet i Vegas

Nyhet   •   Dec 02, 2009 12:51 CET

I slutet av augusti åkte Shoot It Live tillsammans med Canon för att träffa en massa tidningar i Köpenhamn för att promota LIVE publicering, Danskarna överraskade oss genom att vara väldigt intresserade och visade flera kreativa (men dessvärre inte så framgångsrika) försök till LIVE publicering de tidigare gjort. Det var såklart väldigt kul att se att våra grannar i söder är så intresserade av LIVE publicering.

Det tog inte lång tid innan Ekstra Bladet, som är en av Skandinaviens ledande tidningar, signade upp och blev Shoot It Live’s första danska kund. Och de har nyligen gjort sin första live bevakning med Shoot It Live.

I sann Ekstra Bladet style sparkade de igång sin första LIVE bevakning storskaligt när de bevakade boxningsvärldsmästaren Mikkel Kesslers fight mot amerikanen Andre Ward i Super Six turneringen i glammiga Las Vegas.

Fotografen Thomas Sjørup lyckats publicera 26 bilder innan matchen plötsligt stoppades av läkare när Mikkel Kessler fick en ögonskada. Bland Thomas bilder hittar man Metallicas legendariska trummis Lars Ulrich hejades på sin landsman.