Centercom AB

Elekta lanserar ecatalog för ytterligare ett produktområde

Nyhet   •   Feb 26, 2013 13:52 CET

Elekta, det internationella medicinteknikföretaget, som idag använder en produktkataloglösning för webb och tryck från Centercom, satsar nu på att addera ytterligare ett produktområde till sin portallösning ’ecatalog’.

Med ecatalog Radiation Oncology Accessories, får dagens befintliga ecatalog med produktområdet Neuroscience, en ny systerkatalog inom ramen för sin portallösning.

"Tack vare Centercoms ecataloglösning, får vi nu ytterligare en möjlighet att snabbt och effektivt nå ut med detaljerad produktinformation om våra produkter och lösningar inom Radiation Oncology Accessories. Vår tidigare erfarenhet av ecatalog, har övertygat oss om att den här kataloglösningens styrkor och möjligheter väl kommer till pass också inom onkologi" säger John Garside, Marketing Manager, Oncology Services Development, Elekta Ltd.

"Vi är mycket glada att Elekta valt att gå vidare med ecatalog inom ytterligare ett stort produktområde. Vi har noterat att allt fler produktintensiva företag fått upp ögonen för hur vi kan hjälpa dem att effektivisera och förbättra deras marknads- och produktinformation. Vår långa erfarenhet inom detta område och vår spetskompetens inom webb- och multikanalpublicering, gör att vi idag är väl positionerade inom denna marknad" säger Björn Ehlin, VD på Centercom, Norrköping.

Elekta är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer innovativa kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar sofistikerade behandlingssystem och planeringsmjukvara för strålterapi, strålkirurgi och brachyterapi, samt mjukvarusystem som stödjer ett effektivt arbetsflöde i cancervården. Elektas system och kliniska lösningar används idag vid mer än 6 000 sjukhus världen över.