ToughTools Sverige AB/Panasonic Tools

En gång Panasonic - alltid Panasonic! En återköpsgrad på 96% ger tydliga besked om nöjda kunder.

Nyhet   •   Okt 18, 2016 16:50 CEST

De som en gång upptäckt och använt våra maskiner förblir lojala kunder. Siffrorna talar sitt tydliga språk: 96% som en gång köpt Panasonics verktyg, köper dem igen. Denna ständigt växande skara trogna och dedikerade fans beror givetvis inte på en slump. Häng med så förklarar vi mer!

Det är lätt att man ser på våra verktyg som vilka verktyg som helst, vilket inte är riktigt rättvist. De som använder våra verktyg upptäcker snabbt att de är högkvalitativa, snyggt designade, balanserade och enkla att använda. Men de som arbetat med våra maskiner under en längre tid vet också att uppskatta alla de genomtänkta kvaliteter som finns under ytan t.ex. den smarta elektroniken och IP Tough Tool Protection för enastående motståndskraft mot vatten och damm. De förstår också styrkan i att ha en maskin som är utrustad med Panasonics batterier, legendariska i branschen tack vare vår erkänt världsledande position inom batteriteknik. Dessa användare blir våra trogna och lojala fans; det vet vi eftersom 96% av de som en gång köpt Panasonics verktyg, köper av oss igen.

Vi är ganska säkra på vad denna lojalitet beror på och har listat 6 unika egenskaper som vi tror gemensamt gör att våra verktyg är så kompletta och beroendeframkallande:

1. VÄRLDSLEDANDE OCH BÄST PÅ BATTERIER & ELEKTRONIK
Med en lång historia som ledande aktör inom elektronik och med en världsledande position som utvecklare och tillverkare av batterier har vi expertisen för att skapa extremt kraftfulla och högkvalitativa batteridrivna handverktyg.

2. 100% EGENPRODUCERAT
Batteriet i ditt elhandverktyg är maskinens hjärta. Vi är den enda producenten i världen som tillverkar alla maskinens delar själva inklusive batteriet. Med 100% kontroll över tillverkningsprocessen får vi optimal prestanda mellan maskin och batteri med extremt hög kvalitet och driftsäkerhet som följd.

3. IP-KLASSNING/IP TOUGH TOOL PROTECTION
Arbetsplatser utsätter elverktyg för tuffa villkor. Oväntade händelser som plötslig vattenkontakt eller massiv damm-exponering kan leda till att de slutar fungera och skapar problem. Därför har Panasonic utvecklat driftsäkra konceptet ”Tough Tool IP” för enastående motståndskraft mot vatten och damm.

4. DUAL VOLTAGE
Med vår expertis på batterier och elektronik har vi skapat Dual Voltage-tekniken som ger två olika verktyg i ett. En och samma motor klarar olika spänningar och känner automatiskt av om det är 14,4V eller 18V batteri. Flexibelt, smart och effektivt för användaren.

5. ERGONOMI
Ergonomi i kombination med ständigt förbättrad prestanda ligger oss varmt om hjärtat. Tack vare våra extremt kraftfulla batterier kan vi leverera stor kraft trots storleksmässigt mindre och mer skonsamt balanserade verktyg.

6. TOTALEKONOMI
Vi såväl som våra kunder vittnar om att våra produkter har en oslagbar totalekonomi. Effektiva, kraftfulla, kompakta och driftsäkra verktyg, med extremt hög kvalitet på såväl maskiner som batteri. Vad sägs t.ex. om att våra batterier klarar ca 1200 laddningscykler, där de flesta andras knappt klarar 600?

Så, en gång ett fan alltid ett fan. Det är tough tools om något! Besök oss på panasonictools.se för mer information och hitta dina favoritprodukter.

Ladda ner artikeln som pdf.

För mer information, kontakta:

Anders Sebelius, VD och försäljningschef

anders@toughtools.se