Karlsson's Hjälpande hand

En mattematik som jag inte får att gå ihop!

Nyhet   •   Nov 08, 2010 23:56 CET

I den här artikeln står det att allt fler nekas sjukpenning, ok men det beror inte på att folk blir friskare! Utan det är bara för att man anser att folk inte är sjuka på försäkringskassan. Personer med sjukintyg och kilometer långa utredningar som bevisar att dom verkligen är sjuka. Men försäkringskassan har som mål att avslå så många fall som möjligt då det kommit sådana direktiv från regeringen. Försäkringskassan delar till och med ut bonus till de som avslår flest ansökningar.
Hela sjukdomsgrupper har tagits bort från listan med godkända sjukdomar. Och den största gruppen är psykisk ohälsa.

Medier skriver om att sjuktalet sjunker, visst det kanske det gör hos försäkringskassan men det ökar hos sociala myndigheterna och hos arnetsförmedlingen, och denna statistik får man fram genom att enbart kontrollera försäkringskassans utbetalningar. Om man lade till socialbidrags utbetalningarna så skulle siffran bli en helt annan. Men det är ju så att media speglar enbart regeringens siffror som är helt fel.

Man kan också se en ökning av självmord i Sverige och det beror inte alls på att folk är mer självordbenägna nu än tidigare, det är bara så att människor kastas in i total fattigdom och de blir bostadslösa på grund av detta känslokalla samhälle som vi lever i. Med en regering som inte skyr några medel alls att ge de rika mer och de redan fattiga och svagast i samhället mindre. Och Svensson bara tiger och tittar på!

Sedan vill jag också nämna att redan under 90 talet så kom iden med att färre skulle jobba fler timmar och att detta skulle gagna Svensk ekonomi, jo pyttsan. Det blev bara så att fler jobbade slut på sig själva och fler hamnade i bidragsberoende. Detta är således politikernas eget fel. Och iom detta så kom det en konstig ekvation igen. Staten skulle tjäna mer på att färre jobbade. Hur då? Om man räknar med att vi har ett konstant antal timmar att jobba så tar staten skatt på dessa timmar. Så då spelar det ingen roll om färre jobbar fler timmar än tidigare. De som vann på det är ju företagen dom slapp betala arbetsgivaravgift på de som stod utan arbete och de slapp betala semester för dessa med. Ren vinst för företagen.
Som jag har påpekat förut så är en ideologisk bild som Moderaterna har, är att Sverige skulle må bra av en 25%ig arbetslöshet. Det tror ju inte jag i alla fall. Dom vill ha en hög arbetslöshet så att dom kan sänka lönerna, alltså att det är arbetsgivarens marknad och arbetaren kan inte kräva någonting.
Och nu har man då sett till att man har infört ALI och JUG vilket gör så att jobb inte kommer ut på den reguljära marknaden utan stannar i ALI och JUG för att företagen behöver inte betala lön till den anställde och dessutom får ersättning från staten för att dom tar emot ALI och JUG personer. Och en aspekt till är att de får behålla vinsten från denne ALI /JUG personalen. Rent slavdriveri!

Och vad gäller sjukförsäkringen så har man kunnat spara pengar på den med en lögn om att fusket var så utbrett, det visade sig att det var på 0,04% från 2000 till 2010. Och att försäkringen går med vinst på 18 miljarder per år. Och dessa omfördelas till att sänka inkomst skatten med. Vilken man sänker i % sats så att en låginkomsttagare får kanske en 1000kr / mån medans en höginkomsttagare får åtskilligt mycket mer i plånboken per månad. Omvänd Robin Hood skatt.

Samtidigt som en hel folkgrupp blir utsatta för det mest omfattande avtalsbrott genom tiderna.
För det är ett avtalsbrott, alla betalar till försäkringen och då ska man ha ersättning om det händer något så som det är tänkt. Skulle samma sak hända i Folksam så skulle Folksam bli kallade till tingsrätten, men inte när det gäller statens försäkring som vi alla är tvungna att betala till när vi arbetar. Det är ett obligatorium. Då kan inte någon regeringen helt sonika byta regler och förstöra livet för så många människor. Det är helt absurt att ens tänka i sådana banor.

Men vad jag kan se så handlar det bara om den Svenska djävla avundsjukan, det är bara det som är orsaken. Och att dessa kapitalister (läs moderater) vill ha mer hela tiden och dom skiter fullständigt i alla andra, för vi är bara statare i deras ögon, löne hjon.

Vill vi verkligen ha det på det viset?