B3IT Healthcare AB

En midsommardröm

Nyhet   •   Jun 19, 2013 22:28 CEST

Snart släpps vi ut på grönbete under några sköna sommarveckor. Några åker till Almedalen och tänker stora tankar tillsammans, andra sitter med ett metspö och filosoferar på egen hand. Oavsett hur vi hämtar inspiration så är vi många som drömmer om en bättre värld.

En värld där varje skattekrona ger precis den effekt som man tänkt och där alla får det stöd de behöver i livets olika skeden: Där vården tar vara på alla de möjligheter som bjuds att arbeta på nya sätt och ger oss en högkvalitativ vård med empati och hightech i skön förening. En vård där inget faller mellan stolarna och medarbetarna styrs som de kompetenta hantverkare de är – och inte som industriella produktionsenheter.

I den världen har patienten makt över sitt eget liv och kan själv vara en aktiv deltagare i sin egen vård med kvalificerat beslutsstöd. Och all data som samlas om varje individ kan på ett integritetssäkert sätt användas för att hela tiden öka vår gemensamma kunskap om hur just jag ska behandlas när jag blir äldre eller svårt sjuk. Då fokuserar man på gammal hederlig hälsa och inte nån digital med e eller m före.

En vacker värld att fundera på i sommar när man ligger i hängmattan och njuter av Daniel Kahnemans Tänka, snabbt och långsamt!

RAGNAR LINDBLAD, VD B3IT Healthcare

ragnar.lindblad@b3it.se