KanEnergi Sweden AB

Energi & Klimatkonsult sökes till KanEnergi i Göteborg

Nyhet   •   Feb 25, 2011 21:01 CET

KanEnergi söker en person med kunskaper, intresse och engagemang inom energi- och klimatområdet. Arbetet som konsult innnebär varierande arbetsuppgifter på såväl den svenska som den internationella marknaden.  Uppdragen innefattar allt från projektledning, energi- och klimatplaner och strategier, utredningar och analyser till rådgivning, informations- och utbildningsinsatser.

Personliga egenskaper

• Den vi söker är som person ansvarsfull och gillar att arbeta självständigt. Vidare ska personen vara kommunikativ i såväl tal som skrift. Det är också viktigt att ha förmågan att kunna arbeta med många olika arbetsuppgifter samtidigt och kunna hålla deadlines.
  • Andra viktiga egenskaper är att vara duktig på att skapa och underhålla goda kundrelationer. I rollen som projektledare är det även viktigt att kunna ta fram och följa upp en hållbar strategi och arbetsplan samt arbeta affärsmannamässigt tillsammans med kunden.

Kvalifikationer

• Den vi söker har arbetslivserfarenhet från energi- och klimatområdet och en universitets- eller höskoleutbildning inom energi- eller miljöområdet. Finns det internationell erfarenhet ses det som meriterande. Vidare har personen goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift och hanterar de vanligaste dataprogrammen. Finns det erfarenhet från personalledande befattning är det en fördel.
  • Då uppdragen ofta är mot kommun och/eller myndighet är det bra att ha erfarenhet från arbete mot eller med sådana organisationer.

Se mer på: http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1277540

Kontaktperson(er)