Kimo Instrument AB

•  Fyra larmutgångar
•  Mycket enkel konfigurering
•  Energidata-insamling ISO 50001

DS500 från CS Instruments är den intelligenta datainsamlaren med loggning och diagramfunktioner för upp till 12 givare.

DS500 identifierar automatiskt alla tryckgivare, flödesgivare och daggpunktsgivare från CS instruments och har dessutom stöd för Pt100 temperaturgivare, strömtänger, pulsgivare, RS232, energiförbrukningsmätare och alla givare med analog utsignal (4-20mA / 0-20V). Detta gör DS500 till en komplett central för mätning och datainsamling överallt där kontroll av energiförbrukning är en viktig faktor. Genom unika möjligheter att kopplas tillsammans med överordnade system blir den dessutom enkel att bygga ut eller integrera. Genom installerade mallar för energirapporter skapar du avancerade sammanställningar på energiförbrukning per timma, dag, år eller varför inte i kronor per producerad enhet.

Eventuella larm kan skickas via e-post eller SMS. All information presenteras tydligt på den 7" stora tryckkänsliga färgdisplayen. Den inbyggda webservern möjliggör avläsning över internet. Modbus kan utnyttjas för tvåvägskommunikation mot andra system med maximal flexibilitet.