Pagero AB - your financial supply chain network

Energiselskapet Buskerud väljer Pagero

Nyhet   •   Aug 19, 2013 08:15 CEST

När Energiselskapet Buskerud AS (EB) började använda Pageros tjänster var de ett av de första företagen i Norge som började med e-faktura. Sedan dess har de upplevt en explosion i utvecklingen av företag som kommit igång med digitala fakturalösningar, berättar Bent Gabrielsen,
systemkoordinator på EB.

EB använder Pagero Server Connect med tilläggstjänsten fakturascanning. Pagero Server Connect är en helautomatisk lösning för att skicka och ta emot e-fakturor som passar utmärkt för stora koncerner. Tack vare scanningslösningen går hela fakturaflödet via Pagero Online. De leverantörer som kan skicka e-faktura gör det och de som inte har möjlighet till detta kan skicka pappers- eller PDF-fakturor. Dessa skickas till Pageros scanningscentral och läggs in direkt i EBs affärssystem efter att innehållet verifierats och konverterats till ett digitalt dokument. På så sätt slipper EB det manuella arbetet med att ta emot pappersfakturor och koncernen får ett 100% elektroniskt fakturaflöde, vilket både är mer effektivt och mer miljövänligt än tidigare.

”Jag brukar alltid rekommendera Pagero när jag pratar med andra om val av tjänsteleverantör”, säger Bent Gabrielsen, som menar att Pagero ligger i framkant både vad gäller e-fakturalösningar och alla de tilläggstjänster som finns tillgängliga. ”De lösningar vi har nu har helt förändrat vardagen för dem som arbetar med faktureringen! Tidigare var det ett otroligt tidskrävande och enformigt arbete att göra hela faktureringen för hand, med Pagero Server Connect och fakturascanning går ju allt automatiskt.”

”Vi upplever att många börjar inse att det är bra med e-fakturering och det har verkligen lossnat på sistone. Vi tar emot e-fakturor från både stora och små företag”, fortsätter Bent Gabrielsen. ”Har man ett litet företag som skickar eller tar emot en eller ett par fakturor om året är det klart att man
kanske inte tycker att det lönar sig med e-fakturering ändå. Hanterar man större fakturavolymer så är det helt enkelt en jättebra investering och för oss gör det hanteringen av våra leverantörsfakturor extremt enkel.”

”Jag tycker att Pagero har varit mycket tillmötesgående även när det gäller service. Samarbetet med både projektledare och supportavdelningen har fungerat väldigt bra och de har alltid följt upp meddetsamma om vi har haft några frågor. Pagero skiljer sig från andra tjänsteleverantörer på så sätt att vi verkligen känner att de har lyssnat till våra förslag och faktiskt kommit med helt nya lösningar som vi har efterfrågat, som bland annat Pageros koncernstöd. Det är en unik tjänst på marknaden och är iallafall något som EB har längtat efter”, avslutar Bent Gabrielsen.