Epson Sverige

Epson möter utvecklare för Android på Droidcon Stockholm

Nyhet   •   Sep 19, 2014 08:00 CEST

AR-applikationer i centrum när Epson visar Moverio BT-200 på Droidcon!

Med många inflytelserika utvecklare på plats ser företaget eventet som en perfekt mötesplats för att bygga relationer med utvecklare för Android som har potential att skapa banbrytande applikationer med användning av produktens revolutionära teknik. Epson kommer att visa Moverio BT-200, de unika biokulära, ”see-through” smarta glasögon som lanserats tidigare i år.

Epson utvecklade sin första generation smarta glasögon 2011 men har nu lanserat sin andra generation med många förbättringar. Glasögonen finns tillgängliga från juni i år och erbjuder en hel del nya möjligheter för utvecklare för Android, speciellt inom sfären Augmented Reality (AR).

Under Droidcon Stockholm visar Epson de applikationer som redan har skapats av utvecklare som redan använder Moverio. Till exempel Imaginary Computer, Metaio och Wikitude. Besökare kommer att kunna se några av produktens möjligheter och samtidigt diskutera framtida applikationer och användingsområden.

Vadim Couthon, Sverigechef på Epson kommenterar: “På samma sätt som smarta enheter öppnade en helt ny värld när de lanserades för tio år sen flyttar nu Moverio BT-200 gränsen ytterligare och ger Android-utvecklare möjligheten att ta applikationerna till nästa nivå.”

“Vi tror att Moverio har potentialen att erbjuda mycket mer än befintliga tablets och smarta enheter och presenterar en möjlighet att ändra sättet som världen tar in information och innehåll. Men för att uppnå detta behöver vi kunnandet och kreativiteten som finns inom Android-kretsen för att hjälpa oss att utveckla applikationer som får ut det mesta ur vår produkt. Det är därför vi ser fram emot att vara med på Droidcon i Stockholm och visa upp våra Moverio BT-200."

Droidcon Stockholm äger rum 9-10 oktober i Kista. För mer information om eventet besök http://swdc.se/droidcon/events/stockholm-2014/

För mer information om Epson Moverio BT-200 besök www.epson.eu/moverio