ERFILM

ERFILM på nordens största ungdomsmässa MY2014

Nyhet   •   Jan 01, 2014 21:30 CET

ERfilm är ett koncept skapat av Stephane Mounkassa & Stefan Sundin.

Det går ut på att genomföra film, teater, musik och/eller konstprojekt tillsammans med barn och ungdomar.

Ungdomarna är med från början och bestämmer temat för respektive projekt. Syftet med projekten är att få ungdomar att samarbeta - att ha kul ihop – att få ta ansvar – och att leverera något de kan vara stolta över sin delaktighet i. Samt utifrån resultatet få publiken engagerad, tänka till, diskutera.

December 2013 fick Stephane & Stefan Huddinge Kommuns Stora Kulturpris för deras arbete med ERfilm konceptet. De har tidigare också fått Vattenfalls Energispridarpris som delats ut på Fryshuset.

De senaste åren har ERfilm anlitats på fler skolor där barnen-ungdomarna fått genomföra filmprojekt som de själva bestämt temat för. Det har varit både drama och dokumentärproduktioner. Det har också genomförts starka kortfilmer och musikvideos i samarbete med ungdomar, Flemingsbergs Församling och Huddinge Kommun.

ERfilm är en ideell Förening med org.nr 802472-6807 som välkomnar alla som vill bli medlem och som därmed får möjlighet att vara med och positivt påverka sin och andras situation.

Fredag 3/1 t.o.m måndag 6/1

Stephane Mounkassa mfl på plats i ErFilms monter!

Fredag 10:30 - 11:30, generalrep på T-scenen; Live uppträdande av Anwar "Diezel" och Marina "Melodie" + filmvisningar. Presentatör Stephane Mounkassa.

Lördag 18:00 - 18:45 uppträdande som ovan + inspelning.

Måndag 13:00 - 14:00 uppträdande som ovan + presskonferens.