PackshotCreator

Ett gratis verktyg för att skapa 360-foton

Nyhet   •   Okt 07, 2010 11:30 CEST

I dagarna lanserade företaget PackshotCreator's servicedel PackshotLive ett gratis verktyg för att skapa 360 graders animeringar online. Verktyget fungerar så att det kompilerar dina valda bilder till en interaktiv animering som du fritt får använda var som helst, gratis.

Verktyget fungerar med vilka webbläsare som helst och kan till och med ses på iPhone och iPad.

Detta verktyg är till för alla småföretag som söker efter ett nytt sett att visa upp sina produkter på webben. Rörelse väcker uppmärksamhet, och uppmärksamhet är första steget till att sälja en produkt.

”Vi hoppas på att nå ut till flera företag som överväger att ta steget ut i 360 graders e-världen. Med det här verktyget har de äntligen en möjlighet att testa på 360 innan ett eventuellt köp av en automatiserad studio. Även om det kräver en del manuellt arbete så får företagen se hurudan effekt ett 360-foto på hemsidan har. Till detta hör ju även att det här äntligen kan skapa animeringar som fungerar med apple teknologi”

Rick Johan Aller

Chief of Scandinavian Operations på företaget PackshotCreator

Det skadar aldrig att testa detta verktyg, om man har bilder av vilka man vill skapa en interaktiv animering.

Besök även hemsidan för att ta en titt på företagets fotograferings-lösningar se.packshot-creator.com