Cygni AB

Europas Bästa Arbetsplats öppnar i Göteborg

Nyhet   •   Jan 15, 2016 16:49 CET

Cygni har ett antal oerhört framgångsrika år bakom sig som bland annat inneburit tre raka DI Gasell-utmärkelser och två raka utmärkelser till ”Årets Superföretag” i Veckans Affärer. Dessutom har Cygni, som första Svenska företag någonsin, korats till Europas Bästa Arbetsplats två år i rad av organisationen Great Place To Work.

”Cygni håller på att förändra konsultbranschen inifrån och detta är ytterligare ett steg på den resan. Vi vill bevisa att det bästa sättet att bedriva konsultbolag är att alltid sätta medarbetarna i främsta rummet. Vår förmåga att attrahera och utveckla branschens allra största stjärnor har gjort oss till våra kunders favoritleverantör vilket i sin tur skapat tillväxt och en lönsam affär” säger Jon Persson, VD på Cygni.

Cygni levererar redan idag konsulter till kunder som bedriver utveckling på västkusten och dessutom innehar bolaget ett antal ramavtal med större organisationer i Göteborg.

”Vår rekryteringsprocess, vår modell för kompetensutveckling och vår filosofi att alltid låta medarbetarnas välbefinnande ha högsta prioritet, gör att vi har god förhoppning om att kunna attrahera Göteborgs allra främsta IT-konsulter” säger Tommy Wassgren, Cygnis vice VD.

Till VD för verksamheten i Göteborg har Ann-Sofie Rolandsdotter rekryterats. Hon tillträder sin tjänst 1 april. Ann-Sofie kommer att leda verksamheten tillsammans med CTO Mikael Nitell som idag arbetar på Cygnis stockholmskontor.

Vi ser verkligen fram emot att få slå upp portarna till det nya kontoret. Göteborg är en fantastisk stad med en stor mängd framgångsrika och spännande företag som vi hoppas få samarbeta med framöver” avslutar Jon Persson.

För mer information, kontakta gärna:

Jon Persson, VD, Cygni AB, 08-459 93 30

Tommy Wassgren, vice VD, Cygni AB, 08-459 93 30

Cygni är ett oberoende IT-konsultbolag som erbjuder expertis inom agil systemutveckling på moderna plattformar. Bolaget grundades 2006, omsätter i år 110 MSEK och har 75 anställda. Cygni levererar avancerade konsulttjänster till ledande företag och organisationer inom media, finans, telekom och spel. 2014 och 2015 utsågs Cygni till Europas Bästa Arbetsplats av Great Place To Work, Superföretag i Veckans Affärer samt Gasell-företag i Dagens Industri. Läs mer om Cygni på cygni.se!