eze System Europe AB

eze System ställer ut på elmässa i Las Vegas

Nyhet   •   Okt 22, 2012 15:14 CEST

eze System var den 2-3 oktober vara med på fastighetsmässan NFMT i Las Vegas. I samband med mässan lanserade eze System ett antal nyheter.

eze är en lösning för automation och distansövervakning av framförallt små och medelstora fastigheter. Styrning av fläktar, övervakning och larm av temperaturer och visualisering av energianvändning i några exempel på tillämpningar där eze används idag.

-       Vi ser ett stadigt ökande efterfrågan på effektiva lösningar för små och medelstora fastigheter, säger Anders Rehnvall, koncernchef för eze System Inc. Vår internetbaserade och lättinstallerade lösning passar utmärkt i det segmentet där traditionella fastighetssystem eller SCADA system är för dyra eller komplexa.

Med på mässan finns även eze System europachef Niklas Zandelin.

-       Det är jättespännande och utvecklande för oss och våra kunder att kunna jobba både i USA och Europa, säger Niklas Zandelin. Många frågor kring energieffektivisering har kommit längre i Europa än i USA och vi hoppas kunna bidra med kunskap och lösningar kring detta, avslutar Niklas Zandelin.