Bullguard

Få hjälp att skydda dina barn online

Nyhet   •   Sep 04, 2014 10:22 CEST

Aftonbladet rapporterade igår om appen Secret som sedan skolstart i augusti har blivit polisanmäld flera gånger. Tanken med appen var från början att användaren anonymt skulle kunna avslöja hemligheter via Facebook eller telefonboken. Ganska snart började appen dock missbrukas och användas till att mobba och trakassera användarna som i det flesta fall är barn och ungdomar.

Säkerhetsföretaget BullGuard menar att det finns en stor oro bland föräldrar och att det blir allt viktigare för dem att ha koll på barnens mobilvanor. Vilket denna undersökning och illustration tydligt visar.

internet är en rik källa av kunskap och är både utbildande och intressant. Och något som verkligen är viktigt att ditt barn har tillgång till, dock kan du se till att det sker under säkra former - Det är här som säkerhetsprogram kommer in.  Moderna “föräldrakolls” program är avancerade nog att du som förälder får en notis när ditt barn får tillgång till icke lämpligt innehåll. Vilket gör att du kan slappna av lite i din oro och få hjälp på traven i att skydda ditt barn mot potentiella hot online.

Läs gärna mer om hur det kan fungerar här

/Alexandra Olausson, nordisk chef på BullGuard