Basware

Fagerhult väljer Basware som transaktionspartner

Nyhet   •   Dec 01, 2015 09:27 CET

Fagerhult, som utvecklar, producerar och marknadsför professionell belysning för offentliga miljöer som kontor, skolor, butiker, industrier och sjukhus har funnits inom belysningsindustrin sedan 1945. Fagerhult har flera projekt inom digitalisering med syfte att förbättra processer och kundservice, vilket i sin tur bland annat innebar att hitta en process och lösning för EDI/e-faktura. För Fagerhult var det viktigt att hitta en partner som självklart skulle täcka behovet men även någon som de kunde växa tillsammans med. Urvalsprocessen sattes igång och efter noggrann validering av olika leverantörer valdes Basware som leverantör för EDI/e-faktura.

”Anledningen för mig var att de är mer globala, har mer pondus och är det billigare alternativet. Jag tror att vi enklare kan växa tillsammans med Basware. De känns tryggare” - Erika Ekström, Production Controller, Fagerhult AB

”Det känns fantastiskt kul att Fagerhult, en av Europas ledande belysningsföretag, väljer Basware. Extra roligt är att detta är ett företag som är drivande när det gäller att nå en hög andel digitalisering av sina flöden och därmed har screenat marknaden ordentligt när det gäller att hitta en trygg och kunnig EDI partner. Vi ser fram emot ett mycket givande och spännande samarbete över de närmaste årensäger Herman von Greiff, Sverigechef på Basware.

Samarbetet innebär att Fagerhults dryga 110 000 årliga transaktioner, fakturor och ordermeddelanden, kommer driftas genom Basware Commerce Network och är planerat att vara produktion tidigt under 2016.

Vi vill än en gång önska Fagerhult varmt välkomna till Basware-familjen!