Skydive Sweden AB

Fallskärmshopp sålt till rekordpris i Musikhjälpens auktion

Nyhet   •   Dec 15, 2013 12:53 CET

Med måttot "skänk hopp genom att buda hem ett hopp" lämnade vi ett tandemhopp med fotograf till Musikhjälpen som bidrag till årets insamling för alla tjejers rätt att överleva sin graviditet. Normalt kostar ett sådant hopp 4180 kr och vår förväntning var att det slutgiltiga priset skulle hamna åtminstone på den nivån. När auktionen avslutades på lördagskvällen var det vinnande budet hela 6600 kr. Det är, så vitt vi känner till, det högsta pris som har betalats för ett tandemhopp i Sverige.

Vi vill rikta ett stort tack till den generösa köparen. Han eller hon kommer att kunna utföra sitt hopp på något av våra hoppfält under 2014. Antingen i Vårgårda från och med april och fram till oktober eller i Strömstad under juli. Oavsett vilket köparen väljer så kommer vi att göra det till ett oförglömligt hopp med något alldeles extra.

Även Stockholms Fallskärmsklubb lämnade ett fallskärmshopp som bidrag till Musikhjälpen vilket drog in 5700 kr.