AppSpotr

FASS i Clubido

Nyhet   •   Okt 21, 2010 09:42 CEST

Clubido fortsätter sin etablering som det hetaste och prisvärdaste systemet för mobilsajter, mobilklubbar, mobilapplikationer och nu senast produktinformation.

Först i raden av nya produktinformationstjänster lanserar nu CamClic möjligheten för sina användare att i Clubido få mer information om sina läkemedel i mobilen.

För att komma åt mer information om läkemedlet i Clubido väljaren användaren Scanna funktionen i appen som automatiskt läser av streckkoden på läkemedelsförpackningen, sedan hämtas och visas information om läkemedlet från Fass.se. Inget krångligt sökförfarande för användaren, bara att scanna streckkoden med mobiltelefonens kamera - snabbt - enkelt.

CamClic har avtal med Läkemedelsindustriföreningen (LIF) och rätt att distribuera data från FASS. Mobilapplikationen Clubido hämtar all sin data från Fass.se vilket garanterar att all information är uppdaterad och lika aktuell som på Fass.se

Denna nya produktinformationstjänst kring läkemedelsprodukter är en i raden av nya produktinformationstjänster som lanseras i Clubido. Fler är påväg.

För mer information kontakta:

Fredrik Bewick, säljare CamClic 0760-240074, fredrik@camclic.com

Anders Lissåker, försäljningschef CamClic, 0706-693179, anders@camclic.com

CamClic AB är ett svenskt företag som utvecklar världsunika lösningar för mobil marknadsföring, mobil handel och mobil kundkommunikation. Bolaget driver egna tjänster med ett nätverk för mobila kundklubbar samt ett nätverk för smarta förpackningar. CamClics tjänster är ett naturligt komplement till befintliga marknadsförings- och handelslösningar och de enda lösningarna i sitt slag på det mobila internet och inom mobila applikationer. För att läsa mer om CamClics tjänster gå till www.camclic.se