FCG - The Financial Compliance Group AB

FCG breddar verksamheten inom Fond genom ytterligare rekrytering

Nyhet   •   Aug 30, 2013 11:14 CEST

FCG – The Financial Compliance Group AB rekryterar ytterligare personal till fondsidan. Johan Schagerström har bred erfarenhet av fondverksamhet, från såväl affärssidan som olika stabsfunktioner.
– Det händer mycket på regelverksfronten inom fond framöver. Rekryteringen av Johan kommer dels att förstärka vårt befintliga erbjudande, dels bredda våra tjänster till nya områden, säger Anders Melin, styrelseledamot i FCG.

Johan Schagerström började på FCG som senior manager i mitten av augusti. Han kommer att vara verksam inom fondområdet där han ansvarar för ett utvecklingsprojekt för fondlösningar som FCG driver.

Johan har lång erfarenhet av finansbranschen och har under många år arbetat på Handelsbanken Kapitalförvaltning och Handelsbanken Fonder i olika roller. Senaste tjänsten på Handelsbanken var som fondförvaltare med ansvar för ett antal strukturerade fonder samt stora diskretionära mandat. Johan har studerat ekonomi vid Göteborgs Universitet och har utöver bred kunskap om kapital- och fondförvaltning även erfarenhet av trading, förvaltning, och olika typer av kvantitativa modeller.

- Johan har en perfekt kombination av djupa detaljkunskaper och övergripande helikopterperspektiv och förståelse för affären. Med hans breda erfarenhet kan vi fortsätta att omsätta regelverkskrav till praktisk och fungerande verksamhet, säger Anders Melin.

Om FCG

FCG - The Financial Compliance Group är en av Nordens ledande konsultbyråer inom riskhantering, regelefterlevnad och verksamhetsstyrning. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom projektkonsulting, outsourcing och det egenutvecklade IT-stödet Internal Governance System (IGS). Bland kunderna finns såväl stora banker och försäkringsbolag som mindre finansiella institut.