Skyscanner

Fem stämningsfulla julmarknader

Nyhet   •   Okt 04, 2010 15:33 CEST

Julen kommer allt närmare och vill du komma i riktig julstämning så bör du besöka någon av dessa festliga julmarknader.

Ett besök på en julmarknad är ett nöje för både stora och små. Många städer runt om i världen anordnar stora marknader vid jul, så vill du komma i riktig julstämning; boka billiga flygresor till någon av dessa städer och hänge dig åt festligheterna.

London

I slutet av november startar Londons julmarknad "Angels Christmas Market" i Hyde Park med över hundra marknadsstånd där hantverk, konstverk och godsaker från hela världen finns att skåda. Hyde Park förvandlas under de kalla månaderna till ett vinterland som garanterat får dig i rätt stämning. Hoppa på ett flyg till London och besök denna julmarknad om du på jakt efter unika julgåvor! Här finns också London största isbana, åkattraktioner och ett tomteland för barnen.

Edinburgh

Det är inte bara den engelska huvudstaden som kan stoltsera med en fantastisk julmarknad. I Skottland finns Edinburghs tyska marknad som äger rum på Princes Street Gardens och hyser alla nödvändiga julattribut. Festa in julen med stora glas weissbier, muggar glüwein, bratwurst, potatisklimpar och traditionellt julbröd. Flyg till Edinburgh kan vara dyrt vid jul, så se till att boka i god tid för att försäkra dig om ett bra pris.

New York

Amerikaner älskar högtider och julen i det Stora Äpplet är en extremt festlig upplevelse. Bege dig till Little Italy som förvandlas ett vinterland med ljussmyckade gator, dekorationer, parader, processioner och levande musik. Marknadsstånd med julgåvor fyller gatorna och julkänslan här går inte att ta miste på. Flyg till New York från de flesta stora europeiska städer. Vill du ha en riktigt stor julupplevelse i år- se till att boka i tid!

Berlin

Tyskland är julmarknadernas urmoder och Berlin har förmodligen det bästa urvalet av julmarknader i hela landet. Flyg till Berlin och upplev över sextio olika marknader runt om i staden, från de mycket livliga till mer avslappnade tillställningar. WeihnachtsZauber på Gendarmenmarkt håller till på ett av Europas absolut vackraste torg och är värt ett besök. För lite mer action ska du bege dig till marknaden "VinterMargic" och den enorma isbanan "Boccia on Ice" för både stora och små.  För de riktigt äventyrliga finns Postdamer Platz med Europas största mobila pulkbacke.

Amsterdam

Varje december förvandlas Amsterdams Museumplein till en livlig julmarknad dekorerad med ljus, dussintals marknadsstånd med hantverk och föreställningar. I Leidseplein finns en stor isbana där du kan visa upp dina konster. Är du på jakt efter en annorlunda marknad, flyg till Amsterdam i mitten av december och prova Haarlem som ligger en 20 minuters tågresa från stadens centrum.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson