Fiberdata AB

Fiberdata skapar partnernätverk för Area X

Nyhet   •   Jan 22, 2014 15:29 CET

Fiberdata AB tar nu ett ytterligare steg i sin satsning på Hosting- och Colocationtjänster i konceptet Area X.

Genom att bygga ut ett partnernät kommer tjänsterna inom Area X att kunna säljas över hela landet. Fördelen för slutkunden är att de får en lokal IT-konsult som hjälper till med både Area X tjänsterna och resten av företagets IT-frågor. För att bli antagen i Fiberdatas partnernätverk krävs gedigen och dokumenterad erfarenhet av server och hostingtjänster.

Först ut i Partnernätverket är Distanskonsulterna. Företaget, med säte i Lindesberg utanför Örebro, har lång och gedigen erfarenhet av IT Infrastruktur. Genom Partnernätverket får Distanskonsulterna tillgång till ett av Sveriges säkraste och grönaste Datacenter och Fiberdata får lokal och hög kompetens i Örebroområdet

”Med sitt fasta granittak, golv och väggar, ger Area X idag ett naturligt skydd för lagring, datorer och nätverkskommunikation. Ett bättre skydd från åska, radiostrålning och andra atmosfäriska störningar, såsom t ex solstormar, skapar anläggningen en unik och utökad säkerhet. Vår anläggning använder fullt åtskilda länkar kopplade till redundant Internettransit på två fysiskt åtskilda platser. Oavsett om du vill bygga upp din säkerhet med en hyrd server, eller använda din egen utrustning, i våra säkra datahallar så är det nu rätt tidpunkt att kalla på de okända datacenterhjältarna” berättar Jerker Klang.

För mer information kontakta partneransvarig Jerker Klang på telelefon 076-5267054 eller epost jerker.klang@fiberdata.se

Lite fakta om Distanskonsulterna

Distanskonsulterna är ett svenskt strategi- och IT-konsultbolag som fokuserar på att hjälpa företag och organisationer att öka affärsvärdet i IT-verksamheten. Vi skapar hela tiden nya innovativa lösningar och tjänster så våra kunder kan fokusera på sin egen affärsverksamhet. IT är idag affärskritiskt för dom flesta företag och rätt IT-partner kan vara helt avgörande för framtidens förutsättningar att lyckas.