Film i Väst AB

Film i Västs samproduktion Bröllop i Italien vann pris som Bästa komedi vid European Film Awards

Nyhet   •   Dec 08, 2013 12:24 CET

I går vann Susanne Biers film Bröllop i Italien pris som Bästa komedi vid European Film Awards i Berlin. Bröllop i Italien hade världspremiär på filmfestivalen i Venedig 2012. I Danmark har den setts av 630 000 biobeökare, vilket är tredje bästa film i Danmark 2012. Även i Sverige har den visats på bio. I huvudrollerna ser vi Pierce Brosnan och Trine Dyrholm.

Bröllop i Italien är producerad av Zentropa Entertainments 29 i samproduktion med bland andra Film i Väst och Zentropa Sweden.

Bröllop i Italien var Susanne Biers första film sedan Oscarsvinnaren Hämnden (2010), även den samproducerad med Film i Väst.

Just nu pågår inspelningen av Susanne Biers nästa film, A Second Chance, med Nikolaj Coster-Waldau, Maria Bonnevie, Nikolaj Lie Kaas, Ulrich Thomsen och May Andersen i huvudrollerna. Huvudparten av postproduktionen sker i Trollhättan. Produktion: Zentropa International 29 i samproduktion med bland andra Film i Väst och Zentropa Sweden.