Academic Work

Fixa sommarjobb via klätterväggen

Nyhet   •   Maj 15, 2012 14:06 CEST

Idag (tisdag) kan studenter på Blekinge tekniska högskola i Karskrona testa sin egen ambition och utmana varandra genom att ta sig till toppen på en uppsatt klättervägg.  Väl på toppen har de möjlighet att lämna in sitt CV i den provisoriska postlåda som bemanningsföretaget Academic Work har satt upp på plats.

Ambition och vilja är två viktiga egenskaper för att lyckas i karriären. På Blekinge tekniska högskola i Karlskrona kan studenterna idag (tisdag) utmana sig själva och varandra på klätterväggen och samtidigt prata karriär och arbeten med bemanningsföretaget Academic Work som anordnar eventet.

Academic Work förmedlar jobb till Young Professionals som är studenter och unga akademiker i början av sin karriär. Det är en målgrupp som är högt eftertraktad och det märks hos företaget som ser en ökning i antalet utannonserade tjänster i Skåne och Blekinge.

-          Ingenjörer, ekonomer och kundtjänstmedarbetare är de tjänster som vi ser extra stor efterfrågan på och just. Vi märker också att det är många av våra kunder som fokuserar på att planera klart för sommarbemanningen. Så det är inte för sent för dem som fortfarande är på jakt efter ett sommarjobb, säger Niklas Dennerholt Branch Manager på Academic Work i Malmö.

I Karlskrona är Academic Work ännu relativt små men för de som kan tänka sig att flytta på sig för sommarjobb så har företaget just nu över hundra lediga sommarjobb på sin webb.

För mer information, vänligen kontakta:
Elin Frejd, PR Manager, Academic Work. Mobil: 0736 44 41 84
Niklas Dennerholt, Branch Manager Academic Work, Mobil: 0704 33 37 88