Elektronix NG AB

Fluidmesh ® 1100 är Quadri band trådlöst Ethernet konstruera och tillverkats speciellt för punkt till punkt/multipunkt tillämpningar.

Nyhet   •   Nov 02, 2010 12:26 CET

Prodigy protokollet stöder MJPEG, MPEG4 och H.264 komprimering och kan strömma video från IP eller analog kamera utan någon minskning av kvaliteten. Robustheten i Fluidmesh lösningen stödjer även megapixel kameror samt flera servicenät såsom nödtelefoner, passerkontroll, fjärrkontroll TV-övervakning, och VoIP.

Den självläkande kapaciteten hos våra nät kan också användas för tillfällig distribution av video. Detta är särskilt användbart på byggarbetsplatser, särskilda evenemang etc där extra öga kan behövas under en begränsad tid.

Quadri-radio arbetar på 2,4 GHz, 4,9 GHz, och 5,1-5,8 GHz

Fluidmesh 1100 har en Quadri-radio och kan köras på 2,4 GHz, 4,9 GHz,och 5,1-5,8 GHz och modulera upp till 108 Mbps.  Den föredragna frekvensen kan enkelt väljas genom ett webbaserat gränssnitt.

”Prodigy” intelligent överföringsprotokoll för maximal tillförlitlighet

Fluidmesh egenutvecklade överföring protokoll med hög prestanda, byggd för att övervinna de begränsningar som finns i många standardiserade licensfriria protokoll, och leverera en trådlös infrastruktur med en hög tillförlitlighet. Prodigy har utvecklats för att överföra IP-kompatibel trafik inklusive data, video och röst. I Fluidmesh innovativa överföringsprotokoll finns en trafik optimerings algoritm som tillåter varje Fluidmesh enhet för att tilldela en särskild prioritet och tillförlitlighet för alla paket som sänds. Denna process gör att det trådlösa nätverket automatiskt justerar sin överföring parametrar baserade på typen av trafik överförs. Det övergripande resultatet ger en bättre och mer tillförlitlig trådlös infrastruktur.

Kompakt design för enkel installation

Fluidmesh 1100 är en kompakt enhet som ger en snygg installation. Den integreraed panel antennen ger enkel installation och stödjer räckvidder på upp till 10 km inom synhåll. Den låga strömförbrukningen gör att du kan använda en POE injektor garanterar en okomplicerad installation.

FluidThrottle ™

Fluidmesh 1100 är baserad på innovativa FluidThrottle ™-tekniken som gör det möjligt för användaren att begränsa den totala ägandekostnaden för det trådlösa nätverket genom att betala endast för så  mycket bandbredd som krävs för dagens behov. Ytterligare kapacitet kan lätt uppnås genom att uppgradera systemet med Programvaru-PlugIn om kraven på bandbredd ökar med  tiden. Detta gör att Fluidmesh den mest kostnadseffektiva och flexibla trådlös lösning leverantör på marknaden.

FluidMAX ™

Fluidmesh 1100 stöder FluidMAX ™-tekniken och kan användas för att skapa Punkt till Punkt, Punkt till multipunkt, och Mesh arkitekturer. Tack vare FluidMAX ™, kan Fluidmesh 1100 kan fungera med en centraliserat Medium Access Control-protokoll, eller med ett distribuerat Medium Access Control-protokoll, beroende på nätverkets layout. Detta innebär att våra enheter kan köras i antingen CSMA eller TDMA. Beslutet fattas automatiskt baserat på dess layout och kräver ingen åtgärd från användaren.

EasyMesh ™ Platform och FMQuadro gränssnitt

Fluidmesh 1100 ingår EasyMesh ™-plattformen. EasyMesh tekniken tillåter användaren ställa in samma utbud av privata IP-adresser i hela nätverket. Fluidmesh 1100 ingår även FMQuadro ™ webbgränssnitt som tillåter användaren att konfigurera, övervaka och felsöka det trådlösa nätverket i realtid utan behov av ytterligare programvara eller en server. Enheten levereras med en inbyggd spektrumanalysator, realtids bandbreddsövervakningsverktyg, samt en guide för att underlätta konfigurationen av systemet.

AES-128 kryptering (FIPS-197-kompatibel)

Den Fluidmesh 1100 innehåller stöd för 128 bitars AES-kryptering på länk-nivå som kan användas för att FIPS-197 följs. Eftersom AES är implementerat i maskinvaran, finns det ingen förlust i form av prestanda när AES är aktiverat.

Simple Network Management Protocol (SNMP) Support

Fluidmesh 1100 har stöd för SNMP version 3. Simple Network Management Protocol tillåter användaren att centralt hantera trådlösa enheter med SNMP-server och ta emot automatiska larm i händelse av nätverksfel.

FEATURES

WIRELESS

ü  Single Radio Platform

ü  Quadri-band: 2.4, 4.9, 5.1-5.8 GHz

ü  Modulation up to 108 Mbps

ü  Selectable Channel Width (5-40 MHz)

ü  Prodigy Intelligent Transmission Protocol

ü  Built-in Spectrum Analyzer

ü  Range up to 10 km in LOS

SYSTEM

ü  Power over Ethernet (not IEEE802.3af)

ü  Integrated planar antenna

ü  Web-based management

ü  802.1Q VLANs Support

ü  IP66 outdoor-rated enclosure

ü  Low Power Consumption

SECURITY

ü  AES 128-bit Encryption

ü  VPN support

ü  Cryptographic support (SSL, HTTPS)

SUPPLIED ACCESSORIES

ü  90/240V 50/60 Hz AC-DC UL/cUL Adapter 18V max. 15W Multi-Plug (US, EU, UK)

ü  PoE Injector

ü  Pole Mounting Kit (i.e. Pole Mounting Kit Max O.D. 2 in.)