Fönstergruppen Sverige AB

Följ med Fönstergruppen in i vår alldeles egna tomteverkstad!

Nyhet   •   Nov 26, 2010 14:05 CET

Här kommer en liten tjuvkik in i Fönstergruppens fabrik i Varberg. Nu i november och december är stället att jämföra med en riktig tomteverkstad och vi har fullt upp med att slutföra det som skall hinnas med innan året är slut. De anställda i fabriken arbetar hårt, men så är de också riktiga proffs!

Hittills, dagens datum, har vi levererat ut ca 6156 enheter till runt 510 privatkunder. Det vill säga att fönster och fönsterdörrar har tillverkats i en rasande fart med ett snitt på ca 560 enheter i månaden till villaägare runtom i Sverige. Då ska man också veta att en hel del i processen görs för hand, särskilt våra utåtgående fönsterdörrar och skjutpartier som bara får följa med på halva tillverkningsbandet innan de plockas av och färdigställs av en duktig fönstermontör. Utöver detta tillverkar vi i snitt 290 fönster per månad till byggföretag och bostadsrättsföreningar mfl. Ni har väl tittat in på vår hemsida och sett videon där vi låter en man med en kofot försöka att ta sig in genom vår extremt säkra utåtgående fönsterdörr under nästan sju minuter? Om inte så kan ni se den här:

Förresten, att kalla detta för tjuvkik är kanske att ta i, fabriken är öppen 07-16 varje vardag och om man befinner sig i närheten och är nyfiken så är man varmt välkommen att komma förbi och titta runt med egna ögon. Man kan kanske få både en kaffe och en rundtur med vår VD Anders Netzler i fabriken. Möjligtvis får man lyssna på hans prat om att det här är de bästa fönstren i hela Sverige, ja till och med världen, men det får man stå ut med. Det är ju faktiskt ingen osanning han far med så bli heller inte förvånad om du kommer ut med ett fönster under ena armen och en offert under den andra.

Har du några frågor eller är du nyfiken på mer kring tillverkningsprocessen? Skriv till oss så lovar vi att svara. Du kan antingen mejla eller lämna en fråga i kommentarfältet här nedan.

Produktionschefen heter Jimmy Svensson, det är en man med väldig stor koll på läget. Fråga honom om vad som helst och han kan svaret. Ja, förutsatt att det handlar om fönster då förstås!

Vi hörs!