Grenfeldt GFD

Fönstergruppen anlitar GFD

Nyhet   •   Nov 08, 2010 09:17 CET

Fönstergruppen var först i Sverige med att börja tillverka och sälja kompositfönster. Redan 1981 slog man upp portarna, och sedan dess har man levererat och monterat underhållsfria fönster i tusentals hus. Fönstergruppen riktar sig både mot privatmarknaden och byggmarknaden, och är i dagsläget marknadsledande när det gäller den här typen av fönster. Med egen fabrik i Varberg är man också ett av få företag som tillverkar sina fönster i Sverige.

Fönstergruppen mutade tidigt in sin plats på nätet - redan 1999 registrerades domänen fonstergruppen.se, och sedan dess har hemsidan förstås bytt skepnad många gånger.

Men företaget har också insett att det inte bara räcker med att ha en hemsida. Kontaktytan ut mot kunden är extremt viktig för Fönstergruppen, och man har därför anlitat GFD för att stärka sin närvaro på nätet. GFD och Fönstergruppen kommer tillsammans att arbeta för att företaget ska synliggöras i så många vertikaler och kanaler som möjligt.

Fokus ligger dock på kvalitet snarare än kvantitet. GFD förespråkar hellre få kanaler med full närvaro och stort engagemang, än många kanaler och lågt engagemang. Ett av de första stegen var självklart att ge företaget ett eget pressrum här på MyNewsDesk: Fönstergruppen. Jag tycker definitivt att du ska kika in där och ge företaget en uppmuntrande klapp på axeln för att man har insett betydelsen av digital kommunikation!

Och vill du också stärka ditt företags digitala närvaro? Kontakta GFD idag så berättar jag hur.

Jonas