Webforum Europe AB

Förbättrad behörighetshantering för projektkontor/programkontor i Webforum Project

Nyhet   •   Sep 13, 2010 10:58 CEST

Företag som har infört eller är på gång att införa ett projektkontor eller ett programkontor behöver ett verktygsstöd för att kunna hantera både projekt och resurser på ett bra sätt. Med Webforums senaste version av sitt webbaserade projektverktyg Webforum Project finns nu ett komplett stöd för att både planera och följa upp både projekt och program utan att ge avkall på de enskilda projektens behörighetskrav.

”Ett projektkontor ska kunna följa upp flera olika projekt på ett och samma ställe samtidigt som det finns starka krav på att enskilda personer inte ska få se information som de inte har rätt till. Det ställer krav på att ett projektverktyg har goda möjligheter att bestämma vem som ska få se vad, inte bara vad gäller dokument, utan även för projektplaner, tidrapporter, intäkter, kostnader och mycket mer. Med Webforums senaste version har vi förbättrat möjligheterna att styra just detta” säger Fredrik Adolfsson, partneransvarig på Webforum.

Med det inbyggda beslutsstödet går det redan att vända och vrida på all projektinformation och skapa i princip vilken rapport som helst på under minuten. Nu är det möjligt att göra dem tillgängliga för alla utan att oroa sig över att en person ser saker som han/hon inte har rätt att se. ”Våra kunder kan själva enkelt skapa vilka rapporter de vill, men vi hjälper gärna till och bidrar med erfarenheter från andra projekt och program för att de snabbt ska komma igång – både med rapporter och fungerande behörighetsinställningar” fortsätter Fredrik Adolfsson.

För mer info se www.webforum.com