Food for life

FÖRETAGSKYLSKÅP

Nyhet   •   Nov 24, 2010 16:08 CET

Företagskylskåp från Food for Life

Food for Life Sweden erbjuder hälsosam mat i kylskåp som enkelt placeras på din arbetsplats. Vår fi losofi är att ge människor rätt sammansatt kost, d v s långsamma kolhydrater, fullvärdigt protein och rätt fett och i rätt mängd dessutom. Får du och din personal rätt kost får ni mer energi till att med lust och glädje arbeta effektivt hela dagen.

Våra kylskåp innehåller enbart mat som är tillagad från grunden utan onödiga tillsatser. Att vi lagt ner mycket kärlek, kunskap och omsorg märker du nog!

För att vi ska orka prestera på bästa sätt måste vi med jämna mellanrum fylla på våra kroppar med energi. 3 huvudmål och 2 mellanmål är optimalt och då är det också viktigt att vara medveten om VAD vi äter. För att lyckas med detta bör maten vara lättillgänglig, god, nyttig och nära till hands samt få möjlighet till kunskap kring vår kost.

För att nå vår vision med att hjälpa människor till att kunna välja en sundare livsstil har vi tagit fram ett hälsokylskåp som innehåller alla dagens måltider inkl. mellanmål. All mat innehåller rätt GI balans. All vår mat tillagas utan tillsatser och vi kryddar med världens alla
kryddor.

Att vi blir vad vi äter och mår som vi äter det är där
vi gör skillnad – vi lovar!

Vad kostar det?
Så här går det till
Vad finns i våra kylskåp?
Kostrådgivning
Hur sker påfyllningen?