TrueSec AB

Först med labbar i nya Windows Server 2012 R2

Nyhet   •   Aug 19, 2013 14:21 CEST

Windows Server 2012 R2 är på intågande under hösten med nya funktioner för ökad prestanda och säkerhet. Som en del av Microsofts TAP-team har TrueSec:s experter arbetat med produkten och nu utvecklat hands-on-labbar baserade på alla tillkomna nyheter.

Windows Server 2012 R2 är på intågande, fullmatad med nya funktioner som ökar prestandan, förenklar migrering av virtuella maskiner och med utökade säkerhetsfunktioner. Som en del av Microsofts TAP-team har flera experter från TrueSec fått möjlighet att arbeta med den senaste serverversionen under den gångna sommaren och har nu utvecklat hands-on-labbar laddade med alla dess nyheter.

I labben "Mastering Windows Server 2012 R2 - Install Configure and Manage" bygger labbdeltagaren sin egen komplexa infrastruktur baserad på Windows Server 2012 R2.

I labben "Mastering Windows Server 2012 R2 Hyper-V" bygger deltagaren upp en Hyper-V-lösning med i princip alla tillgängliga funktioner.

I vanlig ordning hålls labbarna på LabCenter i centrala Stockholm med en av Sveriges främsta deploymentexperter Mikael Nyström bland annat.

Om TrueSec AB
TrueSec AB
är ett av Sveriges främsta konsultbolag inom IT-säkerhet och IT-infrastruktur.

TrueSec har samlat några av Sveriges mest framstående experter med spetskunskaper inom IT-säkerhet, IT-infrastruktur och Utveckling för att kunna erbjuda helhetslösningar, hålla i work-shops och utbildningar för företag och myndigheter med högt säkerhetsfokus.

TrueSec AB är dotterbolag till Wintel Group, där även bolagen TrueSec Inc.,AddLevelUC Aware samt LabCenter Sverige AB ingår.