Stockpicker AB

Fractal Trading blankade Swedbank A med framgång

Nyhet   •   Feb 04, 2010 19:23 CET

Stockpicker Trade Alerts och dess olika tradingsystem fortsätter att leverera signaler i ett intensivt tempo. I morse blankades Swedbank A via Fractal Trading System. Positionen utvecklades väl och var vid sessionens slut upp med 4,3 procent. BULL & BEAR POWER tvingades efter en oväntad dollarstärkning som fick oljepriset på fall avveckla innehavet i BULL OLJA H med ett +-0 resultat. Vi kontrade emellertid redan vid öppningen med certifikatet BULL USDX3 som speglar utvecklingen i valutaparet USD/SEK. Positionen steg med knappt en procent.

Vi kunde ikväll rapportera om ett stort antal säljsignaler i de dagsbaserade mometumindikatorerna. Vidare var det klar övervikt för säljsignaler i det korta tidsperspektivet. Därmed talar sentimentet för fortsatt rekyl på Stockholmsbörsen även om det givetvis ytterst kommer att vara utvecklingen på Wall Street som avgör om nedgången skall fortsätta eller ej.

Trade Alerts är ett renodlat tradingbrev och antagligen Stockpickers mest konkreta produkt. Det är produkten som innehåller mest signaler på minst yta, allt för att du ska spara tid. Och detta är också produkten där du hittar extremt populära XACT TRADING som sedan januari 2008 har uppvisat hela +109% direktavkastning. Tjänsten utkommer varje vardag med de färskaste signalerna för att bistå dig i din Trading.

Läs mer http://www.stockpicker.se/products/spta/