HärjedalsKök AB

Funäsfjällen möter upp i Stockholm

Nyhet   •   Aug 22, 2015 09:33 CEST

Är det bara design, funktioner och pris som är viktigt när man väljer kök? Knappast skulle vi säga. Lika lite som skidbackar, hotell och erbjudande är helt avgörande när vi väljer skidsemester.

I många år har vi mött vant oss vid att kärleken till Härjedalen och Funäsfjällen ofta blir ett samtalsämne och under våra köksvisningar och hembesök. Därför känns det såväl efterlängtat som helt naturligt att vi, med fabriken strax utanför Funäsdalen, nu kan etablera ett ännu djupare samarbete med Destination Funäsfjällen och bidra till att ännu fler människor får en relation till Västra Härjedalen.

Funäsfjällen är idag Skandinaviens största skidområde med längdspår i världsklass. Men området är långt ifrån bara ett vinterresmål. Sommarsäsongen blomstrar med fjällupplevelser, vandring och cykling i världsklass. Samtidigt finns en förståelse och upplevelse av de äkta, genuina och jordnära som är unik. I Funäsfjällen trivs man.

- Det som alltid har varit gemensamt för våra kunder är den positiva känslan som finns i att köpa en produkt som både tillverkats och har sitt ursprung i Härjedalen, understryker Mathias Abrahamsson, VD och en av grundarna. På samma sätt har Funäsfjällen allt sedan HärjedalsKök startade utgjort det nav som är så viktigt i alla företag. Här har vi våra rötter, här fyller vi på energi. Oavsett om man är säljare i Malmö, eller montör i Kiruna så finns Härjedalen och Funäsfjällen med i hjärtat. Vårt nyfunna samarbete har verkligen oanade möjligheter.

Det nyvunna samarbete inleds redan kommande måndag då vi tillsammans möter upp alla resenärer på Centralstationen i Stockholm med en kombinerad fjäll- och köksmonter. Där kommer alla som vill att få information om sommar- och vinteraktiviteter, köksluckor och köksrenoveringar, få tävla, förse sig med information och bara få prata fjäll för några minuter. Vi finns där från morgon till kväll och träffar du oss inte här så är sannolikheten stor att du springer på våra köksexperter vid något av Stockholms alla köpcenter. HärjedalsKök kör nämligen Köksfest under veckan med ambitionen att hjälpa så många stockholmare som möjligt med höstens köksrenovering.

- Att samarbeta med HärjedalsKök känns både självklart och naturligt. Vi bygger våra båda verksamheter kring känslor och intryck. Det känns fantastiskt att vi får medverka under köksfesten och jag är övertygad om att det kommer ge synergier för oss båda, säger Jonas Kojan, VD Destination Funäsfjällen.

Väl mött till veckan och blir du nyfiken så läs mer på respektive hemsida. Varför inte börja planera för vintersemestern redan nu eller ta det första trevande stegen mot ett nytt kök.