EKPR & Kommunikation

Gåshaga Gourmet lanserar smörkolakrämer från franska Carabreizh

Nyhet   •   Aug 14, 2012 10:00 CEST

Gåshaga Gourmet lanserar handgjord fransk smörkolakräm från Carabreizh på Formex den 16-19 augusti, 2012. Press bjuds in till smakprovning under hela Formex (monter C03:30).

Carabreizh är verkligen ”crème de la crème” när det kommer till franska kolakrämer. Den underbara smörkolakrämen från Bretagne kan serveras kall eller värmas i mikron. Carabreizh smörkolakräm smakar ljuvligt på bakverk, crêpes eller desserter. Den är handgjord och innehåller bara naturliga ingredienser såsom saltat smör, grädde och socker. Inga tillsatser, färgämnen eller konserververingsmedel.

-  Vi har länge letat efter en riktigt god kolakräm för vuxna som följer ett klassiskt recept på smör och grädde utan tillsatser och färgämnen, säger Lotta Ankarcrona, som tillsammans med sin man Fredric äger och driver Gåshaga Gourmet.

I Sverige kommer Carabreizh att finnas i tre olika sorter, med saltat smör, med mörk choklad och med hasselnötter i 220 g burkar (pris ca 79 kr).

Om Gåshaga Gourmet AB (Formex C03:30)

Gåshaga Gourmet importerar och distribuerar delikatessvaror av högsta kvalitet till butiker och restauranger. Företaget, som ligger i Gåshaga på Lidingö utanför Stockholm, grundades 2010. Ägare är Lotta och Fredric Ankarcrona. www.gashagagourmet.se.

Om Carabreizh

Carabreizh är ett varumärke under det franska företaget Kerfood Sarl som tillagar smörkolakrämen för hand i sin produktionsanläggning i södra Bretagne. Carabreizh kommer från ”Cara” som i caramel och ”breizh” som betyder Bretagne på den lokala dialekten.

För bilder:

-          Kontakta EKPR, besök www.ekprbildbank.com för tillgång till alla bilder i deras bildbank.

För mer information kontakta:

-          Fredric eller Lotta Ankarcrona (info(at)gashagagourmet.se, 0733 25 40 20 eller 0709 580 660)

-          Madeleine Ek på EKPR (madeleine(at)ekpr.com, 0733 667 220)