MyTrendyPhone AB

Galaxy Note II: Sammanfattning i sista minuten

Nyhet   •   Aug 28, 2012 08:55 CEST

Det finns bara få dagar kvar till det officiella avslöjandet av Galaxy Note II så vi kommer att gå igenom alla informationer som är tillgängliga för världen om denna enhet.

Design
Inte mycket är känt om hur Galaxy Note II kommer att se ut, även om man antar att det blir något liknande dess föregångare. Ändå har man hört att det kan komma i en något smalare, tunnare och högre kropp jämfört med den ursprungliga modellen, som lämnade inte den mest bekväma upplevelsen eftersom det var nästan omöjligt att hålla den med en hand. Ändå vissa tror att Samsung kan ta en något annorlunda strategi med Note II, med inspiration från den aktuella Galaxy S III. Vad det än avslutas, kan vi vara helt säkra på att det kommer att finnas en bättre penna för handskrivna anteckningar.

Processor och minne
Man tror att den gigantiska smartphone kommer med en fyrkärnig Exynos 4412-processor, samma som finns på Galaxy S III. Naturligtvis är detta inte en dålig sak, eftersom detta CPU är fortfarande bland de bästa och kommer att förbli relevant under ganska lång tid.

Operativsystem
Galaxy Note II kommer troligen att lanseras med Android 4,0 Ice Cream Sandwich, och Jelly Bean uppdatering bör komma snart.