Veeam

Gartner positionerar Veeam som visionärer i Magic Quadrant för Enterprise Backup

Nyhet   •   Jun 11, 2013 12:00 CEST

Analysföretaget Gartner har positionerat Veeam® Software som ”visionärer” i den nya Magic Quadrant for Enterprise Backup/Recovery Software. Det är första gången Veeam blivit inkluderade i Magic Quadrant for Enterprise Backup/Recovery Software vilket utgör en viktig milstolpe i företagets utveckling, och är ett kvitto på Veeams position som en stark leverantör till stora företag.

Gartner skriver i rapporten: ”Eftersom backup/recovery marknaden består av ett hundratal leverantörer inkluderas endast företag som har en stark position i Enterprise-segmentet och vi gör urvalet utifrån Gartner egna analyser samt förfrågningar från användare.”1

—  Vi tror att vår delaktighet i årets Magic Quadrant är ytterligare ett kvitto på Veeams framgång att leverera kraftfulla, lätthanterliga och kostnadseffektiva lösningar till stora företag. Vi kommer att fortsätta att stärka oss i detta segment med Veeam Backup & Replication v7 och dess nya innovationer, och en mängd förbättringar. Vi hjälper verksamheter att tackla problem med funktionalitet, komplexitet och kostnader och Gartners utnämning visar tydligt att vad vi gör fungerar, säger Ratmir Timashev, President och CEO, Veeam.

1 Gartner. “Magic Quadrant for Enterprise Backup/Recovery Software” by David Russell and Pushan Rinnen. 5 June 2013