AFA Försäkring

Gilla Jobbet – Sveriges största mötesplats om arbetsmiljö

Nyhet   •   Sep 01, 2014 08:00 CEST

Gilla Jobbet är ett arbetsmiljöevent som arrangeras på Stockholmsmässan 22-23 oktober 2014. Eventet är en plats där alla som är engagerade i arbetsmiljöfrågor kan mötas, lära och inspireras av varandra.

Eventet arrangeras av AFA Försäkring och Prevent tillsammans med fackförbund och arbetsgivarorganisationer inom privata sektorn samt kommun- och landstingssektorn. Syftet är att inspirera till arbetsmiljöarbete och skapa engagemang i arbetsmiljöfrågor.

Genom Gilla Jobbet sprids också den forskning som görs inom området, så att den kommer till praktiskt nytta ute på arbetsplatserna. Denna kunskap bidrar till att öka konkurrenskraften,
produktiviteten, organisationernas attraktionskraft och medarbetarnas välmående.

AFA Försäkring kommer att finnas representerat vid eventet. Under föreläsningarna kommer utvalda forskningsprojekt, system för utveckling av arbetsmiljö och omvärldsspaningar att presenteras. IME-Projektet, som syftar till att ingen försäkrad ska missa sin ersättning kommer att finnas representerat med en egen utställning.

Läs mer på Gilla Jobbets hemsida

Mer information:
Rolf Eriksson, presschef, AFA Försäkring, 0708-93 95 77, rolf.eriksson@afaorsakring.se