RADPOINT

GleSYS Erbjuder Nästa Generations Moln-tjänster baserat på Nexenta och SanDisk InfiniFlash

Nyhet   •   Apr 13, 2016 11:00 CEST

GleSYS Internet Services AB, grundat 1999 erbjuder nästa generations moln-plattform som erbjuder flexibla, skalbara, driftstjänster för Internet till kunder i hela världen. Redan år 2000 byggde GleSYS sina egna datacenter i sina egna lokaler. Idag har man totalt fem ultra-moderna datacenter, två av dem strategiskt placerade i Falkenberg och Stockholm, Sverige och ett vardera i New York, London och Amsterdam. Tack vare att man har virtualiserat det mesta i GleSYS Infrastruktur erhåller man en betydande flexibilitet och skalbarhet där man kan lägga till eller ta bort servrar direkt, upp- eller nedgradera tjänster utan omstart och erbjuda full ”root-access” till kundernas servrar.

Under de tre senaste åren har GleSYS haft en tillväxt på 100%. Bolaget har nära 3.500 kunder, vilket primärt är små och medelstora kunder som köper tjänster på löpande timmar.

”Vi är en publik moln-leverantör vilket innebär att vi erbjuder våra resurser med hjälp av själv-betjäning” säger Andreas Bergman, driftsansvarig för GleSYS. ”Det innebär att vi inte vet vilken typ av applikationer våra kunder kör i sina virtuella maskiner. Vi utgår ifrån att de flesta av våra kunder kör e-handelssystem eller andra webbaserade applikationer med stora transaktionsvolymer eller krävande databaser.”

Läs mer på www.layer8-it.net