Gococo AB

GoCoCo strumpor tillsammans med Rosa Bandet

Nyhet   •   Okt 08, 2010 17:43 CEST

Då var det dags för ytterliggare en rosa månad!
Varje år får 7 000 kvinnor beskedet att de har bröstcancer. Det betyder att var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Men även om antalet diagnoser ökar, är det fler kvinnor som överlever sin bröstcancer i dag bland annat tack vare framgångsrik forskning. Som kvinnor vill vi i GoCoCo hjälpa till och bidra till att möjliggöra denna livsviktiga forskning. GoCoCo har därför tagit fram en strumpa som säljs till förmån för Rosa Bandet och ge stöd till Bröstcancerforskningen i Sverige.
20 procent av försäljningsprisetgår direkt till forskningen. Samarbetet med Rosa Bandet är ett steg i GoCoCos ambition att motivera och inspirera till en hälsosammare livsstil. Vi känner oss mycket hedrade över att ha fått äran att delta i kampanjen och hoppas att även ni vill vara med och delta i kvinnors kamp mot bröstcancer!
Nu kan du vara med att stödja Rosa Bandet genom att vara bekväm om fötterna! För endast 110 kr får du ett par Rosa Bandet strumpor, 20 % går direkt till Bröstcancer Föreningarnas Riksförbund, BRO.
I år kan du välja mellan rosa eller svarta strumpor, självklart med rosa bandet på.

Bröstcancerorganisationen BRO säljer genom sina lokala föreningar GoCoCo`s Rosa Bandet strumpor under oktober månad. Detta gjordes även förra året med stor framgång. Nytt för i är är den svarta strumpan med Rosa Bandet loggan som komplettment till den läckra rosa.

Var med oss och hjälp!

HälsningarAnnie och Linnea