Goodpoint AB

Goodpoint fortsätter att utöka sitt duktiga konsultteam med två nya medarbetare.

Nyhet   •   Feb 23, 2016 13:24 CET

Vi vill hälsa Stefan Hallgren och Louise Rabilloud välkomna till Goodpoint och vårt härliga team av duktiga konsulter inom hållbar utveckling.

Stefans expertområden är hälso- och miljöpåverkan av miljögifter och läkemedel efter att under flera år ha arbetat med forskning och utbildning inom ekotoxikologi. Han är disputerad biolog och har tidigare arbetat på Uppsala Universitet och Södertörns Högskola. Utöver hans expertområden så kommer Stefan att arbeta med bland annat säkerhetsdatablad och produktbeskrivningar, samt med utbildningar på kemikalielagstiftningsområdet såsom REACH, CLP och RoHS.

Louise har bred kunskap inom hållbarhetsfrågor med fokus på klimat och energi. Hon kommer närmast från Tricorona Climate Partner där hon hjälpte företag att analysera och minimera sin klimatpåverkan. Hon har arbetat med olika miljömärkningar och har även internationella erfarenheter, från bl.a. FN och har utmärkta kunskaper i engelska och franska. Louise har en civilekonomexamen och en master i hållbar utveckling från Linköpings Universitet.

Är du nyfiken på vilka arbetsmöjligheter det finns på Goodpoint? Ta gärna kontakt med vår vd Magnus Boman för att veta mer om hur det är att arbeta på Goodpoint. Magnus.boman@goodpoint.se eller tel: 0708 21 31 29