Great Place to Work® Sverige

Great Place to Work välkomnar en ny samarbetspartner, HRbloggen!

Nyhet   •   Feb 04, 2013 08:16 CET

Great Place to Work välkomnar en ny samarbetspartner, HRbloggen!

HRbloggen.se är Sveriges ledande nyhetsblogg inom human resources, de har som syfte att utbilda och stödja HR och chefer så att de kan agera rätt från början, hoppa över misstagen – och göra HR lönsamt.

HRbloggen är en utmärkt samarbetspartner tycker vi, därför är vi väldigt glada att kunna välkomna dem i Great Place to Work-familjen.

Lite information om HRbloggen

HRbloggen.se grundades av Annika Ahnlund i maj 2009 i syfte att sprida goda idéer inom HR och förse läsarna med kunskap, nyheter och trender inom human resources. Under sommaren 2011 utsågs HRbloggen.se till Sveriges bästa HR-blogg av forumet HR Sverige, där den var både läsarnas och juryns favorit. Redan från början var man mycket aktiv i sociala medier och har fortsatt vara en föregångare på detta område. Vid det här laget följs man av närmare 3500 gillare på Facebook och 1200 på Twitter. Man publicerar också ut ett månatligt HR-nyhetsbrev som cirka 1500 personer valt att prenumerera på. Dessutom erbjuder man öppna seminarier inom heta HR-områden, företagsanpassade internutbildningar och professionellt konsultstöd.

HR-bloggens redaktör Annika Ahnlund är en flitig HR-debattör med bl.a. HR-krönikor i Max Matthiessens kundtidning MM, ledarskribent i DN-bilaga om Talent Management samt medverkan i olika paneldebatter. Annika expertuttalar sig även i medier såsom Personal & Ledarskap, Expressen och VD-tidningen. Flera av HR-bloggens övriga skribenter är också välkända namn inom sina respektive specialområden. Vi ser fram emt att kunna bidra till innehållet på HRbloggen framöver.

Besök gärna deras hemsida www.hrbloggen.se och ”gilla” dem på Facebook. www.facebook.com/hrbloggen