MobiOne AB

Grönsakshallen Sorunda säkerställer obruten kylkedja med MobiTemp för temperaturövervakning

Nyhet   •   Nov 03, 2016 10:02 CET

Grönsakshallen Sorunda arbetar ständigt med att erbjuda sina kunder en mycket hög servicegrad och att levererade varor skall hålla bästa möjliga kvalitet. För att säkerställa en obruten kylkedja installerar man nu MobiTemp i sina fordon för att få kontroll över temperaturen under hela transportkedjan.

”Vi genomför temperaturkontroller av alla varor som anländer till oss för att säkerställa kvalitén på mottaget gods. Vi övervakar även samtliga flöden i våra lokaler och har viljan att säkra upp kontrollen av våra leveranser hela vägen ut till kund, säger Sören Marhold, Logistikchef på Grönsakshallen Sorunda. ”För att öka upp säkerheten vill vi modernisera kontrollen ytterligare med ett nytt temperaturövervakningssystem till våra fordon. Systemet kommer att ge oss temperaturkontroll i realtid, dokumentation i efterhand och framförallt möjligheten att snabbt agera om vi märker att något blir fel. På det här sättet kan vi vara trygga med att kylkedjan är bevakad och säkerställd från det att varorna kommer till oss fram till dess att de når vår kund.”

Grönsakshallen Sorunda är en grossist som förser restauranger, hotell, storkök m.fl. med frukt, grönsaker samt vissa utvalda delikatesser.

MobiTemp är en lösning för temperaturloggning med position och larm som registrerar och sänder loggningen i transportbilens olika fack med önskade intervall och position till en molnbaserad webbsida. MobiTemp uppfyller satta riktlinjer från Föreningen Fryst och Kyld Mat.

www.mobione.com