Groupon

Groupon lanserar nytt kampanjverktyg för samarbetspartners

Nyhet   •   Okt 31, 2012 07:00 CET

Nu kan företag som samarbetar med Groupon hantera och mäta sina kampanjer i realtid med nytt analysverktyg.

Groupon (NASDAQ: GRPN) kan idag meddela att en ny version av sitt utvärderingsverktyg för företag lanserats. Övergången till det nya systemet påbörjades i slutet av augusti och nu använder alla Groupons samarbetspartners verktyget som hjälper dem att följa resultatet av sin kampanj i realtid, få överblick av kundbesök, hantera betalningar, och se sina kunders feedback.

"Vi har lyssnat på feedback från våra partners i Sverige och i andra Grouponländer och insåg att företagen var i behov av bättre mätverktyg för att utvärdera kampanjen. Om vi ska vara det självklara marknadsföringsalternativet kräver det att vi ska kunna ge företaget de verktyg de behöver för att analysera resultatet av ett samarbete med Groupon”, säger Cecilia Bratt, operativ chef på Groupon.

En stor nyhet är att företagen kan få direkt återkoppling från kunder som varit på besök. Groupon skickar ut enkäter till kunder som nyligen besökt ett företag och ber dem svara på några enkla frågor om sin upplevelse. Företaget får till exempel reda på hur många som skulle kunna rekommendera dem till en vän och vad de tycker om servicen.

Ett företag som har haft stor nytta av det nya analysverktyget är restaurangen Flyt i Stockholm som har tagit emot över 770 stycken Grouponkunder.

”Groupons nya partnerportal är till stor nytta för oss. Främst feedback från gäster som besökt restaurangen. Betygen och kommentarerna hjälper oss att utvecklas och förbättras”, säger Cathrin Frick, ägare och restaurangchef på Flyt.

Vill du veta mer om hur Groupon hjälper företag med sin marknadsföring. Besök Groupon Works.