Groupon

Groupon utnämnda till Årets Mercurius 2012

Nyhet   •   Jun 03, 2013 11:43 CEST

Den 23:e maj tog Groupon emot säljpriset Årets Mercurius 2012 av Mercuri International. Priset, som delas ut i samband med Mercuri Internationals årliga säljevent, går till det företag som åstadkommit ”exceptionella säljresultat under det gångna året”.

- Det är med stor glädje och stolthet som jag mottar utmärkelsen Årets Merkurius, säger Leo Kia vice VD för Groupon Sverige, dels för erkännandet av det starka resultat som vi lyckats uppnå genom vårt kontinuerliga förbättringsarbete i kombination med struktur, viljestyrka och en exceptionell insats från samtliga medarbetare på företaget.

Kriterierna till priset, som delades ut för tionde året i rad, är en global studie genomförd av Mercuri International som visar hur de 10 procent mest framgångsrika företagen i 23 länder över 15 branscher bedriver framgångsrikt och strukturerat säljarbete.

Motivering
”Årets Mercurius 2012 har de senaste åren visat på en extraordinär tillväxt och vinstutveckling. Resultaten har sin grund i en verksamhetsidé som skapat en helt ny nisch på en existerande marknad. Årets Mercurius har genom ett nytt koncept, baserat på kundunika lönsamhetskalkyler och djup kunskap om kundens verksamhet, i en utmanade säljmiljö lyckats, på ett mycket lönsamt och mätbart vis utveckla sina kunders affärer. Groupon har visat att hårt säljarbete skapar mätbar effekt hos kunden. Avgörande faktorer har varit skapande av en organisation där alla säljer genom ett strukturerat och processorienterad arbetssätt med en vinnarattityd som bottnar i att aldrig nöja sig utan ständigt sikta högre inte bara gällande siffror utan även kvalité i allt Groupon gör. I en nutid där många företag tenderar att komplicera erbjudandet och arbetssätt har Groupon gjort det motsatta."