Groupon

Groupon Works: Hotell Havsbaden fick 900 nya gäster under lågsäsong

Nyhet   •   Jun 17, 2013 14:45 CEST

Med över 900 sålda deals har Groupon hjälpt Hotell Havsbaden att fylla ledig kapacitet under lågsäsonger och helger. Läs om samarbetet, som enligt hotellet själva, kommer fortsätta under många år på Groupon Works.

- Jag såg att detta var en perfekt förutsättning för att kunna fylla tomma bäddar på vinterhalvåret, säger Christina Nilsson, VD på Hotell Havsbaden.

Förväntingarna om att Groupon skulle sälja 200-300 deals infriades minst sagt och efter den första kampanjen slutade antalet på 600 sålda. Hotellet, som sedan dess, har haft fler deals live på Groupon.se säger sig hittat rätt sätt att strukturera deals och förstått vikten av att följa upp köpen med Groupons affärsverktyg Merchant Center där kunder själva kan betygsätta sitt besök. Hotell Havsbaden har själva här en nöjdhet på 97 procent, något som Christina och hennes personal är otroligt nöjda över.

Läs mer på Groupon Works om hur Groupon kan hjälpa företag att skaffa nya kunder och mer om samarbetet med Hotell Havsbaden.

________________

Om Groupon
Groupon (www.groupon.se) (NASDAQ: GRPN) är en global ledare inom eCommerce som gör det enkelt för människor runt om i världen att upptäcka nya företag till oslagbara priser. Groupon förnyar det traditionella sättet som småföretagare marknadsför sig på. Genom en rad nya uppsättningar av tjänster och verktyg vid sidan om dealkampanjen, erbjuder Groupon en heltäckande lösning för företag med målsättning att fylla ledig kapacitet, öka kundbasen och effektivisera verksamheten. Med Groupons storlek och globala relationer kan kunder erbjudas det bästa att se, äta, göra och köpa i 48 olika länder världen över.

För att prenumerera på Groupons nyhetsbrev, besök www.groupon.se
För att lära dig mer om våra vad vi kan göra för ditt företag, besök works.groupon.se