Hälsa mera

Hälsan i fokus för framgångsrika ledare

Nyhet   •   Feb 14, 2014 15:00 CET

Är hälsa verkligen att springa längst eller äta mest avokado? Såklart inte! Hälsa är en helhet, nämligen en skön själ, en hjulande hjärna, en klipsk kropp och glada ögon. Och oavsett utgångsläge kan alla hälsa mera™!

Vi lanserar den nätbaserad kursen Hälsan i fokus för framgångsrika ledare där vi har samlat all den kompetens och de verktyg du som ledare behöver för att du ska lyckas i arbetet med en friskare arbetsplats. Istället för att lägga pengar, kraft och tid på ohälsa får du här verktyg att förebygga och främja god hälsa. Det ger mätbar effekt på ert resultat, på både kort och lång sikt.   Friska företag är mer effektiva, lönsamma och attraktiva för både kunder och medarbetare eftersom hälsa är framtiden!

Den här kursen är för dig som vill använda dina medarbetares hälsa att nå andra framgångar med. Med hhälsan i fokus blir dina medarbetare starkare, uthålligare, gladare och mer motiverade att göra sitt jobb.

Under kursens gång får du hälsoutvecklande och praktiska redskap att använda i ditt jobb som framgångsrik ledare. Kursen ger dig insikt i vad du tjänar på att ha friska medarbetare och hur du på ett enkelt sätt kan implementera hälsan på ett strategiskt plan i din organisation.

Utbildningen passar ledare i både små och stora organisationer, du tar till dig de olika delarna av kursen via en e-portal och gör det när det passar just dig. Kursen innehåller teoretiska, praktiska och reflekterande delar.

Lansering: januari 2014!