AKIRUM

Hälsopotpurriet gjorde succé

Nyhet   •   Nov 09, 2011 12:08 CET

Gårdagens föreläsningskväll Mindfulness & Medveten Andning med miniföredraget Hälsan och skönheten blev en riktig succé. Aulan i Sunderby Folkhögskola var i princip fullsatt med hälsointresserade människor. Glädjande nog bestod publiken inte bara av kvinnor utan även några män hade kommit för att lyssna och samtala med oss föreläsare.

Anette Ek Lindqvist, Flexhälsan var först på scen och berättade om Mindfulnes och dess fördelar. Redan då var publiken igång med frågor och diskussion. Hon avslutade med Ola Schenströms avslappningsmeditation vilken åhörarna uppskattade till fullo.

Därefter var det dags för Gerd Karlsson, AloeVera-Boden att prata om Hälsan och skönheten kommer inifrån. Hon berättade om en ny ”vän” hon fått för 7 år sedan då aloeveran kom in i hennes liv och hur hälsosamt det är att dricka aloevera – varje dag. Själv har hon t.ex. inte varit förkyld sedan hon började med aloevera.

Under fikat lottade vi ut varsin vinst och gladde tre vinnare av Ola Schenströms Mindfullness-CD, ett AloeVera-kit och ett presentkort som gäller vid bokning av kursplats/konsultation för att lära sig mer om Medveten Andning.

Efter fikat var det så dags för Christina Sandström, AKIRUM att berätta om Medveten Andning och dess fördelar. Här engagerades åhörarna i att lära sig ”hitta” rätt andning och i att utföra ett par övningar som både kan göras hemma och på jobbet.

Efteråt stannade flera kvar för att diskutera hälsa och hälsoaktiviteter. Vi kände verkligen att kvällen hade varit väldigt givande för åhörarna, likväl som för oss och vi tackar alla härliga människor i publiken! Flera av åhörarna har hört av sig med mycket positiv feedback. Roligt!

Christina Sandström

Publicerat på AKIRUMs företagsblogg