Bingolotto

Här är laguppställningen i Eldsjälsgalan

Nyhet   •   Feb 10, 2014 08:00 CET

Många vill hylla föreningslivets hårdast arbetande människor.

De som gör det från scenen blir en diger skara.

– Här hittar vi både rutin och entusiasm, precis som hos eldsjälarna själva, kommenterar galans producent Per Dahlberg.

Årets laguppställning i Eldsjälsgalan är nu komplett, och den blir stark. Jämte programledarna Peter Jihde och Marie Serneholt kommer artister som den spännande singer-songwritern Tove Lo, veteranernas veteraner på dansbandsscenen Lasse Stefanz, den numera ständigt aktuelle Måns Zelmerlöw och fjolårets svenska melodifestivalvinnare Robin Stjernberg

Sveriges meste landslagsspelare i fotboll, Therese Sjögran med 187 landskamper, blir prisutdelare, liksom Riksidrottsförbundets ordförande Karin Mattsson Weijber.

Eldsjälsgalan arrangeras för sjunde året i rad och lyfter fram de människor som bär det svenska föreningslivet på sina axlar. Oftast i skymundan ger de dag ut och dag in av sin tid och sitt engagemang för att finnas för andra människor.

– Årets viktigaste gala eftersom den hyllar de viktigaste människorna, säger Jihde.

Eldsjälsgalan 2014 går 27 februari i Göteborg och utser ”Årets Ledare” och ”Årets Unga Ledare”. I galan kommer också tio föreningar att premieras med 100.000 kronor vardera. Galan direktsänds i TV4.