Skyscanner

Här hittar du värmen i vinter

Nyhet   •   Okt 25, 2010 15:56 CEST

Vinterkylan kommer allt närmare, hoppa på ett flyg till sommarvärmen istället!

I dagarna anlände vintern till Sverige på allvar och snöflingorna nådde även landets sydligaste delar. Hur mysig vintern än må vara är det många av oss som gärna tar en tur till sydligare breddgrader under dessa mörka månader. Här är några destinationer för alla som söker sommarvärmen!

Flyg Egypten

Populära Egypten ligger en dryg fem timmars flygresa från Sverige. Hit har svenska turister, och i synnerhet barnfamiljer, åkt i många år. Vackra stränder, god mat och fina golfmöjligheter är bara en bråkdel av vad Egypten har att erbjuda. Prisnivån i landet är låg och det finns ett stort utbud av aktiviteter så som dykning och många kulturella sevärdheter. Flyg till Egypten om du vill ha solgaranti (Hurghada är en av de turistorter i världen som har flest soltimmar!) till ett lågt pris.

Flyg Gran Canaria

Klassikern Gran Canaria är ett av svenskarnas absoluta favoritresmål och erbjuder nästan 60 kilometer stränder för alla smaker. Här finns bland annat barnvänliga San Augustin, livliga stranden i Puerto Rico och surfarstranden Las Canteras. Ön har en perfekt blandning av charmiga småbyar i bergen och moderna köpcenter i storstaden Las Palmas, livligt nattliv i Playa del Inglés och lugna sanddynor i Maspalomas. Se till att boka din resa till Gran Canaria i god tid, flygresor till denna vackra vulkanö tar snabbt slut.

Flyg Bangkok

Flyg till Bangkok i vinter, antingen för att utforska staden (och inte minst den billiga shoppingen!) eller för att ta dig vidare ut till sydostasiens tusentals tropiska stränder och utflyktsmål. Stannar du i Bangkok är ett måste ett besök på någon av de många marknader som inte bara är utmärkta ställen att köpa billiga souvenirer på utan också en upplevelse i sig. Vill du ta det lite lugnt i denna hektiska stad kan ett besök på något av de många templen vara en god idé eller varför inte på Wat Pho, känt för sin massageskola. Föredrar du lite högre tempo? I Bangkok finns ett stort utbud av barer och diskotek för alla smaker.

Flyg Marocko

Exotiska Marocko erbjuder inte bara sol, fantastiska stränder och myllrande marknader. Det här är ett land där gammalt möter nytt i en blandning som känns helt rätt; trånga gränder, exotisk kultur och förtrollande städer så som Marrakech ligger sida vid sida med lyxiga nybyggda hotell, utmärkta golfbanor och internationella lyxrestauranger. Flyg till Marocko om du vill ha en prisvärd semester, behagligt väder och fantastiska utflyktsmål som exempelvis den gamla staden Sousse.

Flyg Mexiko

Mexikos storslagna natur, kritvita stränder (stranden Tulum anses vara en av världens bästa) och intensiva nattliv har gjort landet till en riktig turistmagnet. Mexiko har ett brett utbud av både femstjärniga hotell och enkla övernattningsalternativ. Ett tips att att checka in på ett "casa de huespedes", ett mexikanskt bed and breakfast, för att glimt av det riktiga Mexiko. Fly den svenska vintern och hoppa på ett flyg till Mexiko, just nu är det den bästa tiden att besöka landet; perioden oktober till maj är lagom varm och torr.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson