Dalarö Hampa & Miljö AB

Nyhet   •   Feb 26, 2010 15:41 CET

Hampvaruhuset Stockholm 2010 02 21

Hej Hampavänner!

Hoppas att ni njuter till fullt av den vita vintern vi har!
Till er som fryser: Vi har ett par Classic Hoodlamb dam kvar, några fler av herrmodellerna Tech 420 och Classic, samt några barnjackor, alla med 20% rabatt på. Passa på medan det är rea OCH kallt!

Hampvaruhuset är kvar i Skrapan på Götgatan, nu senast till den 31:a Mars. Jakten på en passande Södermalms-lokal fortsätter...

Under tiden så kommer det ju börja drälla in lite våriga - somriga kläder.

Till att börja med Hoodlamb vårjackor för henne och honom, samt herrshorts, trekvartsbyxor och snygga färgglada T-shirts med liten puffärm för tjejer. Alla i 55hampa/45ekobomullsmix. Senare kommer det lite nyheter ifrån HempAge: klänningar, 3/4 leggings, 100% hampablus, linnen för tjejer, och för killar cargobyxor, lätta skjortor och T-shirts.

Vi har fått in en liten vårkollektion med skor ifrån Simple, de flesta är nu veganvänliga och gjorda av hampa. Vi har även fått hem en water proofer utan flourkarboner i sprayflaska, som kan vara användbar såhär på våren! Den kan användas till textilier såväl som tex-material, läder och mocka.

Nu när våren börjar närma sig är det ju även dags att börja göra fint i (sommar)stugan! Självklart skall man ju även där välja produkter som är både människo- och miljövänliga! Hampvaruhuset har svenskproducerad Hampaisolering som är lämplig för väggar, golv och tak. Det finns två olika sorter; en långfibrig som man lägger för hand och en kortfibrig som man lämpligen blåser in i vindsutrymmen eller golv. Klicka här för att läsa mer. Och till er som vill sätta färg på tillvaron har vi fantastiska "Färg i Påse" från Av Jord. "Färg i Påse" är färdigblandade färgnyanser av jordpigment, som är anpassade till olika miljöer: inomus som utomhus, på trä, textil, metall, plast - ja, alla ytor! Färgen kan lätt skickas per post eftersom den är en torrvara som sedan blandas till färg, äggoljetempera, hemma. Detta är ju också en positiv miljöaspekt, att man inte transporterar en massa onödigt vatten. Ni som är intresserade av att vara med på någon kurs eller workshop med dessa färger är välkomna att anmäla sig till info@hampvaruhuset.se eller klicka här och skriv ordet Färgworkshop i ämnesraden samt att du är intresserad och namn såklart. När vi har fått ihop tillräckligt många så anordnar vi något.

Ni som bor här i närheten är alltså hjärtligt välkomna in till oss i Skrapan fortfarande, och ni som bor lite längre bort är ju självklart också välkomna in i butiken!! Men ni kan även följa länken här till nätbutiken!

Varma hälsningar,

Mari Elfving